
Koprades telpā 'Mill Riga' ar ekspertu diskusiju par jaunuzņēmumiem Latvijā tika atklāta pieteikšanās Latvijā pirmajam Startup zīmolu topam. Tas ir Mīlētāko zīmolu topa 2017 jaunākais brālis un tapis sadarbojoties 'Accenture Latvia', Latvijas Startup uzņēmumu asociāciju 'Startin.lv' un DDB Consulting. Jaunuzņēmumu pieteikšanās Startup zīmolu topam turpināsies līdz 10. augustam.
Startup zīmolu topa atklāšanas pasākumā piedalījās gan startup vides eksperti, investori, lielo uzņēmumu pārstāvji, gan arī jaunuzņēmumu dibinātāji. Asociācijas 'Startin.LV' valdes loceklis Daniels Pavļuts un 'Accenture Latvia' inovāciju vadītājs Kristaps Banga uzsvēra, ka būtiska nozīme ir lielo un mazo uzņēmumu sadarbībai – tā lielos, stabilos uzņēmumos var radīt inovāciju pārnesi un dod atspērienu mazajiem. 'DDB Latvija' vadītājs Andris Rubīns izcēla jaunuzņēmumu nozīmi unikālu produktu jaunradē un, nesot Latvijas vārdu pasaulē.
Ingmārs Pūķis, LMT viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos, uzsvēra, ka veiksmes stāsti rodas, kad Latvijā rada trakas idejas, kuras ir iespējams realizēt – un tam nepieciešama tīklošanās starp dažāda izmēra uzņēmumiem. Eksperti uzsvēra uzņēmuma zīmola un klientu zīmolu lomu investīciju piesaistē.
Startup zīmolu topa mērķis ir izcelt gaismā jaunos un spēcīgos Latvijas zīmolus, kam ir liels potenciāls, taču tie vai nu koncentrējas uz ārzemju tirgu vai strādā nišas auditorijām. Neskatoties uz to, ka šie uzņēmumi Latvijai piesaista investīcijas un labu reputāciju, par daudziem no tiem Latvijas sabiedrība pat nenojauš. Pieteikuma anketa šeit www.zimolutops.lv/startup. Labākos startup zīmolus noteiks pieredzējusi žūrija, un portāls 'Delfi' nodrošinās arī tautas balsojumu.
Piedalīties var ikviens startup uzņēmums, kas radies Latvijā, ko radījuši Latvijas iedzīvotāji, kas reģistrēts Latvijā, vai tā galvenā mītne atrodas Latvijā, un kam piemīt degsme būt starp labākajiem un drosme prezentēt savu ideju nozares profesionāļiem.
Pašmāju startup definīcijai atbilstošos jaunuzņēmumus raksturo straujas izaugsmes potenciāls, ko rada inovatīvas tehnoloģijas, augsts eksportspējas līmenis vai augsta pievienotā vērtība. Vērtējot, tiks ņemta vērā startup izaugsme, tirgū ieviestās pārmaiņas un radītā rezonanse. Vairāk par ekspertu nostāju un pieteikšanās kritērijiem iespējams uzzināt noskatoties 'Startup zīmolu topa' atklāšanas video.
Mīlētāko zīmolu tops tiek veidots jau kopš 2004. gada un ir svarīgs atskaites punkts patērētāju attieksmes atspoguļošanā. Gadu no gada Baltijas Mīlētāko zīmolu topā tiek ieviesti jauninājumi – 2016. gadā tas bija Latvijas Zaļāko zīmolu tops, šogad – Startup zīmolu tops.
Raksta autors: Labs of Latvia